Buddha bowl, czyli misa obfitości z puree z brokuła


Świat zupełnie oszalał na punkcie podawania jedzenia w ten sposób. Buddha bowl jest to duża misa/talerz napełniona bardzo urozmaiconym jedzeniem w zdrowym i kolorowym wydaniu. U mnie w wersji wegetariańskiej ale dodatek mięsa, ryb czy owoców morza bardzo mile widziany. Podstawą mojej misy jest domowe puree z brokuła, które można łączyć z całą resztą podawanych składników. 


Puree z brokuła:

- 400g brokuł, użyłam mrożonych marki Poltino
- 4 łodygi selera naciowego
- 4 ząbki czosnku
- olej
- sól
- pieprz

1. Wodę w dużym rondlu lekko solimy i doprowadzamy do wrzenia, a następnie wrzucamy do niej brokuły i seler naciowy. Gotujemy ok. 10-12 minut, odcedzamy. 

2. W garnku rozgrzewamy olej, odcedzone warzywa obsmażamy do czasu aż się zarumienią, pod koniec dodajemy ząbki czosnku w całości i chwile razem smażymy. Oprószamy solą i pieprzem. 

3. Zestawiamy garnek z ognia, rozdrabniamy blenderem wszystkie składniki na gładką masę, doprawiamy do smaku solą i pieprzem, a następnie przekładamy na talerz.

Dodatkowo do mojej kompozycji buddha bowl użyłam:

- pomidory koktajlowe
- awokado
- oliwki
- liście czosnku niedźwiedziego
- seler naciowy (idealny do nabierania sosów)
- papryka pomarańczowa
- ogórki gruntowe
- jajka
- sezam
- sok z cytryny

Sosy:

- ajwar, majonez, jogurt naturalny




Życzę smacznego!.

0 komentarze :