Sos kurkowy na maśle


Największą przyjemność mam w samym chodzeniu po lesie i zbieraniu grzybów, ta część z czyszczeniem i przygotowaniem potraw już trochę mniej mnie interesuje. 

Z roku na rok robiły się coraz większe zapasy grzybowe więc postanowiłam temu zapobiegać :) i bardzo często już drugi sezon oddaje znajomym grzyby. 

Wybierałam sobie trochę kurek i zrobiłam mój ulubiony sos na słodkiej śmietanie.


Składniki:

- 1 średni durszlak kurek, ok. 35-40 dag
- 3 łyżki masła
- 250 ml słodkiej śmietanki 12 %, możecie dać również 30 %
- 1 duża biała cebula
- 3 liście laurowe
- kilka ziaren ziela angielskiego i pieprzu ziarnistego
- sól
- cukier do smaku

1. Kurki dokładnie oczyścić pod bieżącą wodą, pokroić na mniejsze kawałki, a małe okazy zostawić w całości. Na patelni lub w małym rondlu z grubym dnem rozgrzewamy masło i wrzucamy pokrojoną drobno cebulę oraz grzyby. Dodajemy ziele, liście laurowe i pieprz ziarnisty

2. Smażymy wszystko razem na małym ogniu, podlewamy małą ilością wody i pozostawiamy na ogniu ok. 30 minut. Pod koniec doprawiamy solą i cukrem, podlewamy śmietanką i redukujemy delikatnie sos. Podajemy ze świeżym pieczywem.




Przyprawy dobrej jakości jak zawsze polecam od sprawdzonego sprzedawcy www.Skworcu.com.pl.

0 komentarze :