Kopytka na różne sposoby



Kopytka na trzy sposoby….
Kopytka to szybkie i super smaczne danie!. Moje trzy sposoby: na słodko z białym serem i cukrem, podsmażane, oraz z masłem i pyszną marchewką. To tylko trzy sposoby, bo jest ich jeszcze wiele, ale to innym razem.



Składniki;

  • 1 kg ziemniaków
  • 2 szk mąki pszennej 
  • 5-6 łyżek mąki ziemniaczanej 
  • jajko
  • 2-3 łyżki oliwy
  • Sól

Ziemniaki ubijamy lub mielimy przez maszynkę, dodajemy mąkę i wbijamy jajko (mąki ziemniaki mogą zabrać mniej lub więcej). Wyrabiamy masę na kluski. Stolnicę podsypujemy delikatnie mąką, urywamy po kawałku masy ziemniaczanej i toczymy z niej podłużne wężyki. Spłaszczamy nożem każdy kawałek i w poprzek tniemy małe zgrabne kopytka. Odkładamy na posypaną stolnicę. W dużym rondlu gotujemy wodę z łyżką soli i 3-4 łyżkami oliwy. Kluski w miarę sprawnie wrzucamy do wrzątku, (najlepiej wszystkie), czekamy aż wypłyną i łyżką cedzakową wyjmujemy na durszlak. W osobnym rondlu roztapiamy masło lub słoninę i przekładamy tam odcedzone kopytka. A z czym je podać?, z czym tylko macie ochotę!




2 komentarze :

  1. My zawsze jemy z cebulką i kiełbaską. Szczerze mówięc zaintrygowały mnie kopytka na słodko więc na pewno w najbliżzych dniach wypróbuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja nigdy nie próbowałam kopytek z kiełbaską :) muszę wypróbować:)

      Usuń