Fasolka szparagowa do słoika


Zostałam obdarowana fasolką szparagową, więc postanowiłam zrobić kilka słoików, bo zapasy z zeszłego roku już dawno się skończyły.

Składniki:
  • 2 kg fasolki szparagowej
  • 4-5 ziaren ziela angielskiego
  • 3-4 liście laurowe

Zalewa:
  • 1 litr wody
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1 łyżeczka kwasku cytrynowego
  • 1 łyżeczka soli 



Jeśli chcecie podarować komuś bliskiemu słoiczek z przetworami, to zapraszam na stronę  Pani Karoliny  po pięknie wykonane nakładki na słoiki.

1. Fasolkę pozbawić końcówek. Obgotować w osolonej wodzie przez ok 3-4  minuty od momentu zagotowania. Odcedzić.
2. Do słoików dodać przyprawy, pionowo ułożyć fasolę i zalać gorącą zalewą. 
3. Pasteryzować w pierwszym dniu przez 30 minut, w drugim i trzecim dniu po 15 minut.





2 komentarze :

  1. Świetne zapasy na zimę :) Moje też już poczynione ... jednakże Twoje słoiczki wyglądają uroczo :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :), ale te urocze nakładki na słoiki to już zasługa zdolnych rąk Karoliny https://www.facebook.com/arboreakarolinakowalczyk, ja tu jestem tylko od kuchni :), pozdrawiam serdecznie !

      Usuń