Pasztet z królika Babci Anieli



Wiekowy przepis na najlepszy pasztet z królika jaki jadłam. Pani Aniela dyktowałam mi go trochę z pożółkłej kartki, a trochę z pamięci, zebrałam te zapiski i pokusiłam się o własne wykonanie. Pasztet jest bardzo smaczny i myślę, że już czas pokazać go publicznie.


Składniki:


  • królik w całości, ok 1.5 kg 
  • 40 dag wątróbki wieprzowej lub indyczej
  • 20-25 dag surowej słoniny
  • 50 dag karkówki
  • 2 czerstwe bułki lub 3 kromki chleba
  • gałka muszkatołowa
  • 2 marchewki
  • 1 pietruszka
  • 2 liście laurowe
  • 4-5 ziaren ziela angielskiego
  • 4-5 ziaren pieprzu czarnego
  • 5 jaj
  • sól
  • maga
  • smalec do obsmażenia wątróbki

Przyprawy znajdziecie na stronie www.Skworcu.com.pl


1. Królika wkładamy do dużego garnka razem z karczkiem, marchewką, pietruszką, liściem laurowym, zielem angielskim, pieprzem i solą, gotujemy godzinę, potem wyciągamy na talerz i studzimy wszystkie składniki. 

2. Bułki zalewamy ciepłym rosołem i odstawiamy do namoczenia. Wątróbkę obsmażamy na patelni z odrobiną soli, studzimy. Mięso z królika dokładnie obieramy i wraz z warzywami, wątróbką i karkówką mielimy minimum dwu krotnie w maszynce. Bułki lekko odciskamy z rosołu i również mielimy.

3. Do masy mięsnej dokładamy jaja, ścieramy gałkę, solimy, pieprzymy, dokładnie mieszamy ręką, sprawdzamy smak i ewentualnie doprawiamy.  Jeśli masa będzie zbyt gęsta można dodać trochę pozostałego z gotowania rosołu.

4. Foremki  wykładamy papierem do pieczenia, słoninę kroimy na plastry i wykładamy nimi spód i wierzch pasztetu. Pasztet zapiekamy ok. 90 minut przez 160-170 C. Przed krojeniem pozwalamy, aby pasztet ostygł.


0 komentarze :