Cukier różany



Wędrując po górach w ostatni weekend trafiłam na piękne krzewy różane, zapach roznosił się cudowny :), a pokrzywy po pas :), na szczęście Renia i Benia mnie wspomogły i mogłam przynieść do domu takie skarby!. Miała być konfitura, ale po namyśle stwierdziłam, że zrobię cukier różany, który będzie pachniał latem i słońcem!.




1. Przyniesione  do domu płatki róż dokładnie przeglądamy i wypraszamy ewentualnych lokatorów. Każdy płatek okrawamy z białej końcówki, pozbawiając je tym samym goryczki.

2. Na 1 szklankę ciasno ułożonych płatków różanych dajemy 2 szklanki cukru kryształu. Miksujemy w blenderze do zupełnego połączenia.

3. Przez pierwszych kilka dni cukier różany trzymamy w płaskim naczyniu i mieszamy od czasu do czasu, pozbywamy się resztek wilgoci, które mają w sobie płatki. Gdy całkiem wysuszymy przekładamy do słoików i szczelnie zamykamy. Cukier różany jest aromatycznym dodatkiem do ciast, deserów oraz herbaty.











1 komentarz :

  1. Bardzo podoba mi się ten pomysł Zrobilam już, takim samym sposobem, sól z lubczykiem i sól z czosnkiem niedźwiedzim. Teraz będzie cukier różany.
    Dziękuję za inspirację.

    OdpowiedzUsuń