Lekko wilgotny chleb ziemniaczany


Do tego chleba miałam kilka podejść i zawsze coś mi nie pasowało, zmieniałam proporcje i piekłam od nowa. Wreszcie jestem zadowolona i z czystym sumieniem mogę Wam podać przepis, piekłam go już dwukrotnie i wychodzi bez zarzutu. Miękisz sprężysty i pięknie wyrasta, skórka rumiana i chrupiąca, dodatek ziemniaka sprawia , że jest chleb szybko nie wysycha i długo utrzymuje świeżość.



Składniki na dwie średnie keksówki:


  • 1/2 kg mąki pszennej
  • 1 szklanka mleka
  • 25 dag ugotowanych ziemniaków
  • 1 jajo
  • 3 dag świeżych drożdży
  • 2 łyżki masła, ( roztopionego)
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1 i 1/2 łyżeczki soli 


1. W mleku rozetrzeć drożdże z cukrem, pozostawić na 10-15 minut, aby drożdże rozpoczęły fermentację.

2. Do miski przesiewamy mąkę, dodajemy sól, masło, ziemniaki w postaci pure, ( ja swoje rozgniotłam widelcem), jajo i mleko z drożdżami. Wyrabiamy ręcznie przez kilka minut do połączenia się składników. Miskę z ciastem szczelnie owijamy folią do żywności i odstawiamy na ok. 60-90 minut aby podwoiło swoją objętość. 

3. Wyrośnięte ciasto przekładamy do foremek wyłożonych papierem do pieczenia, napełniamy je do połowy, odstawiamy na 1 godzinę, aby ciasto wypełniło formę.

4. Piekarnik rozgrzewamy do 200 C, czas pieczenia 60 minut. Po upieczeniu przekładamy na kratkę kuchenną do wystudzenia.




0 komentarze :