Grzanki z serem i kurkami



Najprościej i najsmaczniej czyli grzanki z kurkami i serem, u  mnie na masełku i zieloną natką pietruszki, palce lizać!. Dziś przy okazji wycieczki do chaty w górach zboczyłam nieco ze szlaku co zaowocowało sporym zapasem kurek oraz pięknymi młodymi borowikami, a że wczoraj zrobiłam żytni chleb to nie mogłam sobie podarować grzanek, a jutro jeszcze będzie zupa.


Składniki:

- 4 kromki domowego chleba
- 4 garście małych jędrnych kurek
- 1 czerwona cebula
- 10 dag sera żółtego, może być wędzony lub oscypek
- masło
- sól
- pieprz
- świeża natka pietruszki

1. Grzyby myjemy pod bieżącą wodą. Na patelni rozgrzewamy masło, obsmażamy kurki z drobno pokrojoną cebulą, przyprawiamy solą oraz pieprzem i zgarniamy na talerz. 

2. Na pozostałym maśle na patelni obsmażamy chleb, następnie nakładamy na kromki kurki z cebulą, posypujemy startym serem i wstawiamy do piekarnika z funkcja grzałki od góry. Gotowe grzanki posypujemy zieloną natką pietruszki.

Nie jestem zwolennikiem dużej ilości sera, bo gubi się smak kurek, a to przecież ich smak i chrupkość chcemy poczuć.






0 komentarze :