Miodowy blok czekoladowy






Moje smaki z dzieciństwa, dzisiaj w odmienionym wydaniu, bo zamiast cukru użyłam podkarpackiego miodu spadziowego, a do tego wspaniałe orzechy laskowe z ekologicznych sadów.


   

Składniki:

  • 30 dag podkarpackiego miodu spadziowego


  • 20 dag herbatników

  • 50 dag mleka w proszku 

  • 20 dag masła

  • 5 łyżek kakao

  • 15 dag orzechów laskowych 

  • 200 ml wody


  •   

    Wykonanie:


    1. Roztapiamy masło z miodem, kakao i wodą, odstawiamy do ostygnięcia.  Rozdrabniamy herbatniki i przygotowujemy orzechy.
    2. Do wystudzonej masy kakaowej dosypujemy partiami mleko w proszku i miksujemy. Na końcu wsypujemy herbatniki i orzechy w całości, delikatnie mieszamy masę łyżką.
    3. Przygotowujemy keksówkę, wykładamy ją papierem do pieczenia. Masę nakładamy do foremki. Wierzch wyrównujemy mokrą dłonią i odstawiamy na minimum 2 godziny do lodówki. Po tym czasie foremkę odwracamy, ściągamy papier kroimy w plastry.









2 komentarze :

  1. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja również od zawsze lubiłem babeczki czekoladowe i muszę powiedzieć, że do tej pory za nimi przepadam. Tym bardziej, że jak wykonuję babeczki czekoladowe z przepisu https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/przepis/przepis-na-babeczki-czekoladowe/ to praktycznie znikają one momentalnie. Najbardziej przepadają za nimi moje dzieciaki.

    OdpowiedzUsuń