Manufaktura domowego makaronu



Widziałam kształt tych makronów gdzieś w telewizji i wyrób ich bardzo mi się spodobał, kształtem przypominają gnocchi, ale to zwykłe ciasto makaronowe bez ziemniaków. Zaczęłam się zastanawiać jak zdobyć taką deseczkę?, na szczęście mój mąż domowym sposobem zrobił mi taką i już testuję na niej makarony :). Są pyszne, a każdy z domowników zjadł je po swojemu, ja z masłem i dużą ilością czosnku, dzieci oczywiście z cukrem, a Duży z białym serem...super zabawa i fantastyczne jedzonko!.


Składniki na ciasto dla 4 osób:


  • 40 dag  mąki pszennej
  • 4 jaja 
  • 1/2 łyżeczka soli 




1. Zagnieść ciasto na makaron, zawinąć w folię spożywczą i odstawić na kwadrans aby odpoczęło.

2. Z ciasta robimy małe wałeczki i każdy wałeczek kroimy na małe porcje, każdą porcje obtaczamy w mące i zdecydowanym ruchem przyciskamy i przeciągamy po deseczce z rowkami. Odkładamy na omączony blat kuchenny.

3. Gotowe kluchy makaronowe wrzucamy na lekko osolony wrzątek z dodatkiem oleju, czas gotowania ok.7-10 minut ( w zależności od grubości ciasta). Odcedzamy i podajemy z masłem lub z innymi dodatkami.





0 komentarze :