Zupa koperkowa


Koperkowa to dla mnie zawsze będzie zupa przywodząca letnie dziecinne wspomnienia. Jedyne czym różni się moja zupa, to koper z osiedlowego warzywniaka, a nie z grządki w ogródku u Babci. Tak jak kiedyś moja Mama stawiała ciepły talerz koperkowej na stole dla mnie i mojego rodzeństwa, tak ja teraz podaje go swojej rodzinie.




Garnek dla 4-5 osób:


  • 3 pęczki koperku
  • 20 dag ryżu, (2 woreczki )
  • 3-4 litry bulionu z kości lub kostek rosołowych
  • pierz
  • sól

Podprawka:


  • 2-3 łyżki kwaśnej gęstej śmietany
  • 2 łyżki mąki pszennej 
  • 3/4 szklanki zimnej wody

1. Gotujemy  wywar na kościach lub łączymy wodę z kostkami rosołowymi. Koperek drobno kroimy, dodajemy do wywaru. Ryż gotujemy osobno wg.przepisu na opakowaniu.

2. Z mąki, śmietany i wody przygotowujemy podprawkę i łączymy z koperkowym wywarem. Wsypujemy ugotowany ryż, przyprawiamy solą i pieprzem wg. upodobań. Zupę podajemy gorącą posypaną świeżo pokrojonym koperkiem.







1 komentarz :