Szkockie Scones z powidłami śliwkowymi



Kto czytał Anię z Zielonego Wzgórza ten wie, że w kuchni u Marty wiele się działo, oto przed Wami przepis na pyszne, delikatne i miękkie Scones z powidłami śliwkowymi.

Składniki:


  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 4 łyżeczki proszku do pieczenia, ( ja dałam 2 łyżeczki )
  • 2 łyżki cukru, nie jest określone jakiego więc ja użyłam cukru pudru
  • 1 łyżeczka soli
  • 5 łyżek margaryny
  • 2 jajka, starannie roztrzepane
  • 1/2 szklanki mleka


dżem lub marmolada, u mnie powidła śliwkowe

1. Mąkę przesiewam do dużej miski razem z proszkiem do pieczenia i cukrem pudrem, dodaje sól i mieszam, dodaje miękką margarynę. Białka ubijam, dodaje mleko, mieszam i łącze ze suchymi składnikami, wyrabiam ręcznie ciasto. Ciasto nie powinno przylegać do ręki, w razie potrzeby dokładam mąkę. 

2. Ciasto wałkuje na omączonym blacie na grubość ok. 5-6 mm. Formujemy prostokąt, przekrawamy na połowę, jedną część ciasta smaruje powidłami, przykrywam drugą warstwą i lekko dociskam. Kroję na kwadraty, a potem na trójkąty, układam na formach wyłożonych papierem do pieczenia. Wierzch każdego Scones smaruje mlekiem.

3. Ciasteczka pieczemy 10-12 minut w piekarniku rozgrzanym do 230 C, studzimy na kratce kuchennej, wierzch można posypać cukrem pudrem. 

Jeśli do ciasta nie dodamy cukru, a powidła zastąpimy serem żółtym lub pleśniowym wyjdą smaczne przekąski idealne do sałatek. 

Zainspirowana ,, Kuchnią z zielonego Wzgórza,, 




0 komentarze :