Mrożona herbata z zielonej spiżarni


Kiedy jest upalnie szukamy ochłodzenia i bardzo dużo pijemy, najlepiej jeśli sami coś przygotujemy, bo wtedy mamy pewność, że skład nie ma w sobie dużo cukru czy innych kiepskiej jakości składników. W poszukiwaniu inspiracji trafiłam w nowościach wydawniczych na książkę Zielona spiżarnia, która to proponuje zrobić domowa mrożoną herbatę z dużą ilością melisy i truskawek, a cukier zastąpiłam syropem z agawy. Wyszło bardzo orzeźwiająco!!!

Mrożona herbata, składniki:

- 3 litry wody
- 3 torebki herbaty rooibos
- 10 truskawek
- 1 brzoskwiania
- 1 cytryna
- 3 gałązki melisy cytrynowej
- 2 łyżki syropu z agawy

1. Zagotuj wodę, dodaj herbatę i zostaw na kilka minut, żeby się zaparzyła. Posłodź napar syropem z agawy, dodaj melisę i pokrojone kawałki truskawki i brzoskwini. Odstaw żeby ostygł. Wlej sok z połowy cytryny, drugą połowę pokrój w plasterki i również dodaj do dzbanka z herbatą. Odstaw herbatę w chłodne miejsce.




1 komentarz :

  1. Zastanawiam się czy piliście kiedyś zielona herbatę z bergamotką? Ja ostatnio kupiłem sobie wlaśnie taką https://big-active.pl/produkty/herbata-zielona-earl-grey-z-bergamotka-20tb i muszę wam powiedziec, że bardzo mi smakowała. jeśli lubicie zieloną herbatę to ta moim zdaniem także przypadnie wam do gustu. Polecam wam spróbować

    OdpowiedzUsuń