Sos pomidorowy z papryką i cukinią


Kocham kuchenne testowanie!, mam dziś słodko - kwaśne połączenie z sezonowych warzyw. Jeśli lubicie makarony to koniecznie zróbcie sobie zapas tego sosu. Po co kupować sklepowe gotowce, skoro w sezonie pomidorowym możemy w kilka chwil i za małe pieniądze przygotować aromatyczne i zdrowe domowe sosy. Macie prościej niż ja, bo przetestowałam dla Was smak, stworzyłam przepis i podaje go na tacy do wzięcia, więc do dzieła!. A w najbliższych dniach zapewne jeszcze inny wyśmienity sos z pomidorów, które czekają na mnie w kuchni.


Składniki:
  • 2 i 1/2 kg pomidorów
  • 2 żółte papryki
  • 1 mała cukinia
  • 2 łyżeczki oregano
  • 2 łyżeczki majeranku
  • 2 łyżeczki bazylii lub świeże liście
  • 4 ząbki czosnku
  • 1 duża cebula
  • 4 łyżki oliwy z oliwek
  • 10 łyżek cukru
  • 1 płaska łyżeczka mielonego czarnego pieprzu
  • 3 łyżeczki soli
  • 120 ml octu

Po zioła zajrzyjcie na stronę www.Skworcu.com.pl



Po pięknie wykonane nakładki na słoiki wysyłam Was jak zawsze na stronę Pani Karoliny




1. Pomidory sparzyć, obrać ze skórki, rozdrobnić blenderem i zagotować. 
2. Na patelni rozgrzać oliwę i blanszować drobno pokrojoną cebulę i czosnek, a następnie dodać do gotujących się pomidorów.
3. Cukinie pokroić w cienie paseczki, paprykę zetrzeć na tarce o grubych oczkach i dodać do masy pomidorowej. Dodać wszystkie przyprawy i dusić razem ok 1 godziny. Na koniec dodajemy ocet i gotujemy jeszcze chwilę.
4. Gotowy sos nakładamy gorący do wyparzonych słoików i pasteryzujemy ok. 30 minut. 


Warzywa psiankowate 2014 Warzywa psiankowate 2014

1 komentarz :

  1. Zimą w sam raz do kurczaka czy innego mięska lub makaronu. Dziękuję za dodanie przepisu do akcji :)

    OdpowiedzUsuń