Limoncello z mrożonym miodem


Szukając pomysłu na letnie zdrowe orzeźwienie powstało Limoncello z mrożonymi miodowymi kostkami lodu. Przyznam się Wam, że robienie zdjęć było bardzo uciążliwe, bo moja rodzinka chciała się jak najszybciej dobrać się do tego pysznego trunku :). Nigdy nie robiłam miodowych kostek lodu, a warto!, bo rozpuszczając się zdrowo nam dosładzają nasz orzeźwiający napój. 



Składniki:


  • kostki lodu: miód i woda w stosunku 1;1, miód polecam wielokwiatowy, taki użyłam i idealnie komponuje się z limonką
  • 1 litr dobrej wody mineralnej
  • 3 limonki


1. Miód rozpuszczamy z wodą, wlewamy do specjalnych woreczków lub foremek do mrożenia kostek lodu, zamrażamy. 

2. Dzbanek napełniamy wodą mineralną, wyciskamy sok z 2 limonek, trzecią limonkę możemy dodać w kawałkach. Szklanki do 1/2 wysokości napełniamy miodowymi kostkami lodu i zalewamy wodą z limonką. Można opcjonalnie dodać liście świeżej mięty.







2 komentarze :

  1. Bardzo podoba mi się pomysł z tymi kostkami miodowymi. Z pewnością będę robić napój wg tego przepisu w upalne dni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że mój pomysł przypadł do gustu :), słodkiego orzeźwienia życzę i pozdrawiam :)

      Usuń