Ciastka czekoladowe z konfiturą dyniową dla Joasi



Moja wariacja czekoladowo - dyniowa przygotowana na specjalną okazję, czyli 1 urodziny bloga Joasi Kuchnia w czekoladzie. Są powalająco słodkie i pyszne, trzymam je w pudełku i po otwarciu zapach jest tak intensywny, że przyciąga moje dzieci jak magnes. Mam nadzieję, że moje jesienne zestawienie czekolady przypadnie Wam do gustu. 

Składniki:


  • 40 dag czekolady, u mnie 20 dag gorzkiej i 20 dag mlecznej
  • 15 dag cukru trzcinowego 
  • 12 dag mąki pszennej
  • 2 jaja
  • 2 kopiaste łyżki masła
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli


Dodatkowo:







Jak zrobić ciasteczka?

1. W kąpieli wodnej roztapiam 20 dag czekolady z masłem, odstawiam do przestudzenia. Jajka miksuje z cukrem na puszystą masę. Do masy jajecznej dodaje roztopioną masę czekoladową, miksuje, a następnie przesiewam mąkę z proszkiem do pieczenia, ponownie wszystko razem miksujemy i doprawiamy szczyptą soli.

2. Kroimy na kawałki 10 dag czekolady, dodajemy do przygotowanego ciasta i mieszamy łyżką. Przygotowujemy formy wyłożone papierem do pieczenia, łyżką nakładamy porcję ciasta, robimy małe zagłębienie i wypełniamy je łyżeczką konfitury, na wierzch dajemy tabliczkę czekolady.

3. Piekarnik rozgrzewamy do 170 C, czas pieczenia ok. 20 minut. Po upieczeniu ciasteczka są dość twarde, warto je na 2-3 dni przełożyć do słoja lub puszki aby zrobiły się miękkie.







1 komentarz :