Keks mocno nadziany


Tak za mną chodziło, że musiałam...przyznaje się słodkie to ja lubię, straszny ze mnie łasuch!. Bardzo prosty i sprawdzony przepis na keks, sami dobierzcie jakie bakalie do niego dodacie i życzę smacznego!.

Składniki na jedną foremkę keksową:

- 25 dag mąki
- 15 dag masła
- 10 dag cukru
- 1/2 szklanki mleka
- 3 jaja
- 5 dużych łyżek likieru, ja użyłam amaretto
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 1 łyżeczka sody
- cukier waniliowy lub wanilia mielona
- 30 dag orzechów i bakalii wg. uznania, u mnie wiśnie, żurawina, orzechy pekan i włoskie
- płatki migdałowe do posypania wierzchu

Sprawdzone bakalie i przyprawy znajdziecie na stronie www.Skworcu.com.pl.

1. Masło ucieramy z cukrem i wanilią na puszystą masę, ja przeważnie używam miksera na najwyższych obrotach. Następnie dodajemy żółtka, miksujemy, przesiewamy mąkę z sodą i proszkiem do pieczenia, po wymieszaniu dodajemy mleko i likier, ponownie miksujemy.

2. Bakalie i orzechy oprószamy 2 łyżkami mąki, mamy wtedy pewność, że równo się rozłożą i nie opadną na dno. Na koniec ubijamy białka na sztywno i łyżką mieszamy ciasto, pianę i bakalie. Foremkę wykładamy papierem do pieczenia, wypełniamy ciastem i wierzch posypujemy płatkami migdałowymi. Piekarnik rozgrzewamy do 160 C, czas pieczenia 60 minut, ale dobrze jest zrobić test suchego patyczka i ewentualnie przedłużyć czas w piekarniku o kilka minut.



2 komentarze :