Letnia sałatka z kurczakiem i chabrami


Nasz wzrok to jeden ze zmysłów, który dostarcza nam wrażeń kulinarnych, bo jak wiadomo jemy oczami. Chabry czy też bławatki w tej sałatce nie są tylko ozdobą ale również smaczną przekąską dla naszego podniebienia. Mam nadzieję, że to kolorowe zestawienie przypadnie Wam do gustu.

Smacznego!.

Przygotowanie mięsa:

- 30 dag filetu z kurczaka
- papryka wędzona słodka i ostra lub shoarma jeśli macie
- olej rzepakowy
- czarnuszka
- sól
- pieprz

Dressing:

- 6 łyżek gazowanej wody mineralnej, u mnie kinga pienińska
- 3 łyżki oliwy lub oleju
- 1 łyżka majonezu
- sok z połowy cytryny
- sól
- pieprz
- cukier

Dodatkowo:

- sałata
- rukola
- pęczek rzodkiewek
- chabry


1. Mięso myjemy i kroimy w plastry, posypujemy przyprawami i zostawiamy w chłodnym miejscu na godzinę. Na patelni rozgrzewamy olej, obsmażamy mięso, a następnie wyjmujemy je na papier kuchenny aby wchłonął się nadmiar tłuszczu. Wystudzone mięso posypujemy czarnuszką.

2. Liście sałaty i rukoli myjemy, osuszamy i układamy na talerzu. Rzodkiewki po umyciu kroimy w plastry.

3. Z wody mineralnej, oliwy i przypraw robimy dressing łącząc ze sobą wszystkie składniki, a następnie polewamy nim sałatkę. Wierzch zdobimy kwiatami lub samymi listkami kwiatów.



3 komentarze :

  1. Witam.Pomysł blawatka mi się podoba , już jestem ciekawa jego smaku .Jeszcze mam takie pytanie ,czy ten blawatek musi być świeżo zebrany czy ..... jutro po procesji mogłabym ?????

    OdpowiedzUsuń