Pulpeciki z indyka w sosie serowo porowym


Tak sobie myślałam, że zrobię więcej i będzie obiad na dwa dni, a tu co...dokładka, dokładka i wszystko wymiotło z patelni. Ja to nawet rozumiem, bo zima idzie i trzeba się futrować, ale żeby zabrakło dla mnie to już jest przesada, przecież kucharzowi porcja należy się zawsze!. Całe szczęście, że podjadałam jak robiłam :), a poza tym cieszy mnie jak domownikom smakuje.

Podaję składniki na 4-5 osób.

Pulpeciki 20 sztuk:

- 500 g mielonego mięsa z indyka
- 2 czerstwe kromki chleba plus mleko do ich namoczenia
- 1 jajko
- sól
- pieprz
- bułka tarta
- smalec lub olej do smażenia

1. Odciąć skórki od chleba, namoczyć chleb w mleku , odcisnąć i połączyć z mięsem. Dodać jajko i przyprawy, dobrze wymieszać, formować kuleczki i obtaczać w bułce tartej. Smażyć na rumiano na rozgrzanym tłuszczu, a następnie odsączyć na ręczniku papierowym.

Sos serowo - porowy:

- 1 por, tylko biała część
- 1 duża cebula
- 1 serek topiony, ok 100 - 130 g
- 250 ml słodkiej śmietanki 12 %
- szczypiorek
- sól
- pieprz
- bulion lub woda ok. 1,5 litra
- 2 do 3 łyżek mąki pszennej

Dodatkowo:

- 300 g makaronu rurki ugotowanego al dente

1. Na dużej patelni lub w rondlu obsmażamy pora oraz cebulę pokrojone w plastry, gdy się zarumienią podlewamy je wodą lub bulionem, dodajemy serek topiony i blendujemy do czasu aż wywar będzie zupełnie gładki. Doprowadzamy do wrzenia, doprawiamy solą oraz pieprzem, dodajemy śmietankę z mąką. Sos ma być mocno lejący. Dokładamy makaron, mieszamy, a następnie łączymy z pulpecikami i wierzch posypujemy szczypiorkiem.

Smacznego !!!





0 komentarze :